
Praktisk information
Læs om: Husets Historie, vedtægter og hvordan du bliver en af vores mange sponsorer.

Husets histore

Forsamlingshuset blev opført i 1955-1956 af frivillig arbejdskraft og hovedsagelig af genbrugsmaterialer fra det tidligere ”Fredericia Købestævne.”
Strib Idrætsforening ejede og drev det indtil 1987, hvor en tyngende økonomi gjorde, at det blev solgt til Middelfart Kommune.
Foreningens oprettes
I 2004 valgte Kommunen at sælge sine forsamlingshuse.
En borgergruppe i Strib gik sammen, købte forsamlingshuset og dannede „Foreningen Strib Forsamlingshus‟ med 155 medlemmer.
Foreningen har nu 275 medlemmer.
Moderne forsamlingshus
Siden 2004 er huset løbende renoveret og moderniseret af hovedsagelig frivillig arbejdskraft, så det i dag står med flotte og hyggelige lokaler og faciliteter, der til fulde honorerer de krav, som i dag stilles til et forsamlingshus.
Strib Forsamlingshus drives af frivillige og støttes lokalt af medlemmer og sponsorer m.fl.
Brug huset med omtanke, så vi fortsat kan holde vores lave priser nede.
Vedtægter for Strib Forsamlingshus

§ 1. Foreningens navn
Foreningens navn er: Strib Forsamlingshus.
§ 2. Foreningens formål
Foreningens formål er:
at virke som møde- og samlingssted.
at fungere som et aktivt kulturcenter for foreninger og enkeltpersoner.
§ 3. Medlemskab
Som medlem af foreningen kan optages enkeltpersoner, foreninger og sammenslutninger.
Medlemskab kan enten opnås ved at købe et andelsbevis (andelshaver i huset) eller ved
at yde et årligt kontingent.
Pris på andelsbevis og kontingent fastsættes af generalforsamlingen.
Der kan erhverves flere andelsbeviser pr. person/sammenslutning (dog kan der maksimalt
opnås 1 stemme på generalforsamlingen, uanset antal erhvervede beviser).
Et andelsbevis kan overdrages. Overdragelsen skal meddeles til foreningen.
§ 4. Generalforsamling
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.
Ordinær generalforsamling afholdes hver år inden udgangen af marts måned med
følgende dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent.
2. Bestyrelsens beretning om forsamlingshusets drift i det forløbne år.
3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab.
4. Behandling af indkomne forslag.
5. Fastsættelse af pris for andelsbevis og årligt kontingent.
6. Valg af bestyrelse (3-4 i lige år og 2-3 i ulige år).
7. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter (1 års varighed).
8. Valg af 2 revisorer (2 års periode – de vælges pa skift).
9. Valg af 1 revisorsuppleant (1 års varighed).
10. Eventuelt
Indkaldelse sker med mindst 12 dages varsel enten via opslag, på sociale medier eller
lignende.
Forslag, der ønskes behandlet ma være formanden i hænde senest 8 dage før generalfor
samlingen. Forslag til vedtægtsændringer dog 1 måned før.
Hvert medlem har kun én stemme.
På generalforsamlingen kan et medlem højest stemme med én fuldmagt udover
medlemmets egen stemme.
Generalforsamlingens beslutninger træffes ved almindelig stemmeflerhed.
Beslutning om ændring af vedtægterne kræver dog, at mindst 2/3 af de fremmødte med
lemmer stemmer for.
§ 5. Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes, når
1. flertallet af bestyrelsen ønsker det
eller
2. mindst 25% af medlemmerne skriftligt tilkendegiver ønske herom.
Indvarsling sker som ved ordinær generalforsamling.
§ 6. Bestyrelsen
Forsamlingshuset ledes af en bestyrelse på 5-7 medlemmer.
Bestyrelsen konstituerer sig umiddelbart efter generalforsamlingen med formand,
næstformand, sekretær og kasserer.
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden, der besluttes hvert år ved
konstitueringen.
Ordinært bestyrelsesmøde afholdes, når formanden finder det nødvendigt – dog mindst 4
gange årligt.
Ekstraordinært bestyrelsesmøde kan indkaldes med begæring fra mindst 3
bestyrelsesmedlemmer.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når over halvdelen af dens medlemmer er til stede.
Afgørelser træffes ved almindelig stemmeflerhed. I tilfælde af stemmelighed er
formandens stemme afgørende.
Der føres protokol over de afholdte møder med indførelse af trufne beslutninger.
Protokollen underskrives af de pa mødet tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer.
§ 7. Drift
Bestyrelsen varetager foreningens daglige ledelse i overensstemmelse med dens formål.
Det påhviler således bl.a. bestyrelsen at medvirke til at skabe tilfredsstillende
bygningsmæssige forhold til forsamlingshusets aktiviteter, drage omsorg for udlejning, at
fastsætte lejesatser, samt at ansætte og afskedige det til driften nødvendige personale,
samt at udarbejde budget og regnskab for husets drift. Bestyrelsen kan nedsætte
nødvendige udvalg til støtte for foreningens formål. Nedsatte udvalg fungerer under ansvar
over for bestyrelsen.
Foreningen tegnes af formand og kasserer i forening.
Beslutning om køb, afhændelse eller pantsætning af fast ejendom eller optagelse af
prioritetslån med pant i ejendommen træffes dog altid af generalforsamling.
Beslutning om optagelse af kassekreditlån pa maksimalt kr. 100.000 sikret ved
ejerpantebrev på kr. 100.000 kan dog træffes af bestyrelsen.
§ 8. Kapitalforhold og hæftelse
Den til foreningens oprettelse og drift nødvendige kapital søges tilvejebragt bl.a. ved
optagelse af lån hos medlemmer (andelsbeviser), kontingent, offentlig og private tilskud,
indsamlinger, arrangementer, belåning af fast ejendom og indtægter ved udleje af lokaler.
Andelsbeviser til foreningen repræsenterer samtidig et gældsbrev for lån stillet til rådighed
af medlemmet. Lånene er rente og afdragsfrie og uopsigelige fra medlemmernes side.
Bestyrelsen kan dog, såfremt det findes forsvarligt for foreningens økonomi, tilbagebetale
andelsbeviserne uden forrentning og til nominel værdi.
Ved likvidation står andelsbeviser tilbage for anden gæld.
Foreningens midler, herunder eventuelt overskud, der ikke findes nødvendigt til den
daglige drift, skal indsættes i lokale pengeinstitutter i forsamlingshusets navn.
For foreningens forpligtelser hæfter alene dens aktiver, idet bestyrelsen eller
medlemmerne ikke hæfter personligt.
§ 9. Regnskab og revision
Foreningens regnskab følger kalenderåret.
Regnskabet, der skal indeholde driftsregnskab og status, revideres for den ordinære generalforsamling af de 2 valgte revisorer.
§ 10. Opløsning
For ophævelse af foreningens virksomhed kræves ¾ flertal af samtlige fremmødte
andelshavere på 2 på hinanden følgende generalforsamlinger.
I tilfælde af foreningens opløsning udloddes foreningens formue i følgende rækkefølge:
1. til dækning af foreningens gæld bortset fra gæld, jf. pkt. 2
2. gæld til foreningens andelshavere, jf. § 8
3. en eventuel restformue udloddes af generalforsamlingen efter indstilling fra
bestyrelsen til almennyttige og kulturelle formål i Strib.
Således vedtaget på stiftende generalforsamling den 25. oktober 2004 og med seneste
ændringer af 12. januar 2005, 13. marts 2013 og 24. marts 2025
Dirigent 24. marts 2025:
Bliv sponsor

Som sponsor i Strib forsamlingshus får du:
Dit logo vil være på alle siderne på vores hjemmeside.
Link ved klik på logo´et: Til din egen hjemmeside eller til Facebook profilsiden – andet kan også lade sig gøre.
Prisen er 500 kr årligt.
Håber at høre fra dig / jer.
Vi kan kontaktes på info@stribforsamlingshus.dk